субота, 6 лютого 2016 р.

Густина речовини. Розв’язування задач.

Тема: Густина речовини. Розв’язування задач.
Мета:
навчальна: закріпити теоретичні знання з теми «Густина речовини», формувати навички розв’язування задач на зв’язок маси тіла, його об’єму та густини.
розвиваюча: розвивати уміння застосовувати набуті знання у стандартних та нестандартних ситуаціях, працювати самостійно та у групах; розвивати  фізичне мислення учнів, їхні творчі здібності, вміння аналізувати та робити висновки.
виховна: виховувати уважність, взаємоповагу, наполегливість, культуру мови та записів, їх охайність.

Тип уроку: урок розвязування задач.
Хід уроку
1.Організаційний момент.
2.Актуалізація опорних знань. ( слайди )
 Виберіть правильну відповідь:
1.Є два шматки того самого пластиліну. Маса більшого шматка 200г, меншого – 25 г.
А.Густина пластиліну залежить від маси шматка пластиліну.
Б. Густина пластиліну залежить від обєму шматка пластиліну.
В. Густина пластиліну не залежить ні від його маси, ні від його обєму.
Г.Густина більшого шматка пластиліну більша, ніж густина меншого.
2. У ювелірному магазині продається золотий браслет масою 100г.
А.Обєм браслета менший за 5 см3.
Б. Обєм 1 г золота дорівнює 19,3 см3.
В.Якщо нагріти браслет, його густина збільшиться.
Г.Маса 1 см3 золота дорівнює 19,3г.
3.Установіть логічні пари: до кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть один відповідник, позначений буквою
1.Маса тіла – це фізична величина …
2.Густина речовини – це фізична величина …
3.Масу тіла можна визначити …
4. Густину речовини можна визначити …
А…. за допомогою зважування.
Б….знайшовши відношення маси речовини до обєму, зайнятого цією речовиною.
В….що характеризує здатність тіл притягуватися до інших тіл завдяки гравітаційній взаємодії.
Г…що характеризує цю речовину.
Д….знайшовши відношення обєму, зайнятого речовиною, до маси цієї речовини.
2.Розвязування задач.
Сьогодні на уроці ми будемо формувати вміння розвязувати задачі з теми «Густина речовини».
Отже, пригадаємо формули, які ми вивчили на минулому уроці.
(учні на дошці записують формули)

Молодці. Тепер перед нами надзвичайно важлива задача – навчитися розвязувати задачі. Велике прохання: зверніть увагу, будь-ласка, на оформлення. Записи у зошиті повинні бути точними, чіткими, охайними та відповідати вимогам до оформлення задач з фізики.

1.Обчисліть густину латуні, якщо латунний циліндр масою 170 кг має об’єм 0,02 м3.

Відповідь:  8500 кг/ м3.

2.В автомобільний бак вміщується 71 кг палива, густина якого 710 кг/ м3. Знайти об’єм автомобільного баку.

Відповідь:  0, 1 м3.

3.Яка маса скляної пластинки  розмірами 10х6х2 см? Густина скла 2500 кг/м3.

Відповідь:  0,3 кг.

4.Маса сталевої деталі  об’ємом 300 см3  становить1,56 кг. Суцільна  чи  порожниста ця деталь? Якщо порожниста, то знайдіть об’єм порожнини.

Відповідь: деталь  має порожнину об’ємом 0, 0001 м3 = 100 см3.

5.Олов'яний брусок об'ємом 100 см3 і свинцевий брусок об'ємом 200 см3 розплавили та виготовили сплав. Яка густина сплаву?

Відповідь:  густина сплаву 9,97 г/см3.

3.Висновок.
Дай відповіді на запитання: що я знав? що я дізнався? що я хочу дізнатися?
4.Домашнє завдання.
 Повторити параграф 10.
Виконати вправи  5.25, 5.34, 5.47 із збірника задач.


Література
1.  Фізика. 7 клас / Божинова Ф.Я., Кірюхін М.М., Кірюхіна О.О. — Х.: Ранок, 2008.— 191 с.

2.  Фізика. 7 клас:  Збірник задач / Гельфрат І.М. – Х.: Веста, 2011.- 64 с.
3. Фізика. 7 клас:  навчальне видання / Кононіченко С.П. – Х.:Країна мрій, 2007. -  96 с.

Немає коментарів:

Дописати коментар